Виховання дитини починається від її
народження. Якою вона виросте значною мірою залежить від батьків. Батьки в
родині мають виконувати функції педагога.
У сучасному суспільстві проблема адаптації виступає
однією з ключових проблем психологічної науки.
Вступаючи до освітнього закладу,
учні стикаються з рядом проблем, що пов’язані з недостатньою
психологічною готовністю до навчання у освітньому закладі, з руйнуванням роками
вироблених установок, навичок, звичок, ціннісних орієнтацій вихованців
середньої школи і виробничих колективів, утрати роками закріплених взаємин з
колективом та формуванням нових навичок, а також з невмінням здійснювати
психологічну саморегуляцію власної діяльності та поведінки. Зі вступом до
навчального закладу юнаки і дівчата потрапляють у нові, незвичні для них умови,
що неминуче спричиняє ламання динамічного стереотипу і пов'язаних з ним
емоційних переживань.

Нерідко
соціально-психологічна дезадаптація породжує втрату сформованих
позитивних установок і відносин першокурсника. Важким наслідком дезадаптації є
стан напруженості і фрустрації, зниження активності учнів у
навчанні, втрата інтересу до громадської роботи, погіршення поведінки, невдачі
на першій сесії, а в ряді випадків - втрата віри у свої можливості,
розчарування у життєвих планах. Усе це призводить до психічного перевантаження,
яке власне і знижує адаптативні можливості і, як наслідок, сприяє порушенню
психічного здоров’я особистості.
Причинами ліцейної дезадаптації частіше
є неправильні методи виховання у сім'ї або порушення системи стосунків у ліцеї.
До виховних помилок батьків належать:
·
надмірно завищені сподівання щодо навчальної успішності дитини, внаслідок
чого будь – яка невдача сприймається нею неадекватно;
·
розмови про вади викладача або недоліки ліцею замість акцентування дитини
на приємних моментах;
·
часті конфлікти з приводу навчання дитини, після чого все, пов'язане з
ліцеєм , втрачає для неї щонайменшу привабливість.
Поради батькам щодо запобігання
дезадаптації
·
формуйте позитивне ставлення до ліцею;
·
виявляйте інтерес до ліцейних справ та успіхів дитини;
·
формуйте адекватну самооцінку;
·
не перевантажуйте дитину надмірними заняттями;
·
навчайте етичних норм спілкування з однокласниками та дорослими;
·
привчайте самостійно долати труднощі;
·
хваліть частіше, а не докоряйте;
·
частіше згадуйте себе в дитячому віці;
·
любіть дитину безумовною любов’ю, приймайте її такою, як вона є.
Немає коментарів:
Дописати коментар