вівторок, 12 травня 2020 р.

ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКУРСНИКІВ ДО НАВЧАННЯ В ЛІЦЕЇ

Виховання дитини починається від її народження. Якою вона виросте значною мірою залежить від батьків. Батьки в родині мають виконувати функції педагога.

У сучасному суспільстві проблема адаптації виступає однією з ключових проблем психологічної науки.

Вступаючи до освітнього закладу, учні  стикаються з рядом проблем, що пов’язані з недостатньою психологічною готовністю до навчання у освітньому закладі, з руйнуванням роками вироблених установок, навичок, звичок, ціннісних орієнтацій вихованців середньої школи і виробничих колективів, утрати роками закріплених взаємин з колективом та формуванням нових навичок, а також з невмінням здійснювати психологічну саморегуляцію власної діяльності та поведінки. Зі вступом до навчального закладу юнаки і дівчата потрапляють у нові, незвичні для них умови, що неминуче спричиняє ламання динамічного стереотипу і пов'язаних з ним емоційних переживань.



 

Нерідко соціально-психологічна дезадаптація породжує втрату сформованих позитивних установок і відносин першокурсника. Важким наслідком дезадаптації є стан напруженості і фрустрації, зниження активності учнів  у навчанні, втрата інтересу до громадської роботи, погіршення поведінки, невдачі на першій сесії, а в ряді випадків - втрата віри у свої можливості, розчарування у життєвих планах. Усе це призводить до психічного перевантаження, яке власне і знижує адаптативні можливості і, як наслідок, сприяє порушенню психічного здоров’я особистості.

Причинами ліцейної дезадаптації частіше є неправильні методи виховання у сім'ї або порушення системи стосунків у ліцеї.

До виховних помилок батьків належать:

·         надмірно завищені сподівання щодо навчальної успішності дитини, внаслідок чого будь – яка невдача сприймається нею неадекватно;

·         розмови про вади викладача або недоліки ліцею замість акцентування дитини на приємних моментах;

·         часті конфлікти з приводу навчання дитини, після чого все, пов'язане з ліцеєм , втрачає для неї щонайменшу привабливість.

Поради батькам щодо запобігання дезадаптації

·         формуйте позитивне ставлення до ліцею;

·         виявляйте інтерес до ліцейних справ та успіхів дитини;

·         формуйте адекватну самооцінку;

·         не перевантажуйте дитину надмірними заняттями;

·         навчайте етичних норм спілкування з однокласниками та дорослими;

·         привчайте самостійно долати труднощі; 

·         хваліть частіше, а не докоряйте;

·         частіше згадуйте себе в дитячому віці;

·         любіть дитину безумовною любов’ю, приймайте її такою, як вона є. 






Немає коментарів:

Дописати коментар