вівторок, 12 травня 2020 р.

Як впоратися зі стресом, тривогою та панікою в умовах карантину

Перенесення важливих сімейних подій, скасовані зустрічі, невиконані плани, а ще постійне відчуття тривоги, страху - такі реалії життя у світі, яким поширюється коронавірус. Криза змінює звичний ритм життя а це, в свою чергу, впливає на наш психологічний стан. Давайте розглянемо, що з нами відбувається і як з цим впоратися.

Основи безпеки в Інтернеті для підлітків 15 — 18 років

Для підлітків є розповсюдженим той факт, що інколи вони переживають періоди низької самооцінки, шукають підтримки від своїх друзів та менше бажають виправдовувати очікування своїх батьків. Старші підлітки мають потребу ототожнювати себе з якоюсь групою, та бажають незалежності, й вони схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів. У старшому підлітковому віці діти є більш зрілими та готові взаємодіяти зі світом на інтелектуальному рівні. Загалом підлітки відкриті новим ідеям, але їм бракує життєвого досвіду для того, щоб оцінювати себе. Важливо, щоб батьки продовжували відігравати активну роль у контролі використання дітьми Internet.

ЯК СПІЛКУВАТИСЯ З ДИТИНОЮ

Спілкуючись з дітьми, неохідно частіше нагадувати собі:

1.      Перед нами — діти.

2.      Вони поводять себе як діти.

3.      Буває, що їхня поведінка діє нам на нерви.

4.      Якщо ми виконуємо свої батьківські обов’язки і любимо дітей, незважаючи на їхні витівки, вони, подорослішавши, виправляються.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ВИКЛАДАЧАМ ЩОДО РОБОТИ З УЧНЯМИ, ЯКІ ВІДНОСЯТЬСЯ ДО ГРУПИ РИЗИКУ

“Групи ризику” - це категорії дітей, чий соціальний стан за тими або іншими ознаками не має стабільності, які практично не можуть поодинці перебороти труд­нощі, що виникли в їхньому житті; все це в результаті може призвести до втрати ними соціальної значущості, духовності, морального образу, біологічної загибелі.

До цієї групи відносять такі категорії дітей:
діти-сироти,
діти з девіантною поведінкою,
діти з вадами фізичного та психічного розвитку;
діти, які зазнали насильства,
обдаровані діти, які відчувають труднощі в спілкуванні.

ПОРАДИ ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ДОВІРИ МІЖ ПІДЛІТКОМ І ВИКЛАДАЧЕМ В КРИЗОВИЙ ДЛЯ НИХ ЧАС

Безпорадність частини викладачів в роботі з важкими дітьми виражається перш за все в тому, що їх методика виправлення важких учнів частіше за все зводиться до моралізування і покарання. Методика виправлення таких учнів органічно пов'язана із загальною методикою виховання. Подолання важковиховуваності і є сукупність методів виховання, самовиховання і перевиховання, які забезпечують усунення негативного і поглиблений розвиток позитивного в особовій системі дитини. Методи виправлення особи одночасно впливають на свідомість, відчуття, поведінку, на розвиток особистості в цілому. Окремі методи подолання важковиховуваності без взаємодії один з одним можуть виступати як засіб корекції поведінки, комплексне ж їх застосування робить ці методи засобом перебудови особової системи учнів.

ВИКЛАДАЧ І ПРОБЛЕМИ ДИСЦИПЛІНИ

Створення дисципліни на уроці є достатньо складною проблемою не тільки для молодих педагогів, але й для викладчів з певним педагогічним стажем роботи.

Досвідчені педагоги помічають, що хорошим, на їхню думку, є такий урок, де переважна більшість учнів працює з інтересом, слухає вткладча, сприймає дзвінок, що продзвенів, як небажану перешкоду. Як видно, гарна дисципліна не є показником „хорошого уроку”, це, зрозуміло, саме по собі.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГАМ У РОБОТІ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

Обдаровані діти потребують спеціально розроблених для них навчальних програм. Саме тому викладач має готуватись до роботи з обдарованими дітьми – змінювати зміст навчання, його процес, результати, саму психологічну атмосферу. При організації учбово-виховної діяльності обдарованих учнів викладачу можна порадити враховувати такі моменти:

Рекомендації для викладача ЩОБ УНИКНУТИ «ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ»

Професія педагога – одна із тих, у якій емоційне вигорання та синдром «професійного вигорання» є найбільш поширеними. Загальна середня освіта зазвичай «тримається» саме на професіоналах, які мають більше 10-15 років педагогічного стажу, тобто являють собою «групу ризику» щодо синдрому професійного вигорання. Більшість педагогів, які на певному етапі професійної діяльності відчувають на собі не тільки професійну втому, а й всі риси синдрому психологічного вигорання, не розуміють, що з ними відбувається та не володіють інструментами уникнення синдрому або позбавлення від його наслідків.

Тому дуже важливим є питання вивчення особливостей виникнення, розвитку, перебігу, а головне – запобігання виникненню синдрому «професійного вигорання».

ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ПЕДАГОГА

Любов виникає з любові, коли хочу, щоб мене любили, я сам першим люблю (Г.С. Сковорода)

ПОРАДИ ВИКЛАДАЧАМ ДЛЯ ПОЛІПШЕННЯ НАСТРОЮ

Ефективність уроку часто напряму залежить від  емоційного стану педагога. Тому, щоб покращити свій настрій перед початком уроку, рекомендуємо скористатися наступними порадами:

Поради психолога на допомогу педагогу

Особистісно зорієнтований підхід у навчанні грунтується на сприйнятті індивідуальності, самоцінності дитини як носія суб'єктивного досвіду, який складається у неї з перших днів життя. Учень має право на особистісний шлях розвитку та вибір засобів навчальної діяльності в межах її завдань.

ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКУРСНИКІВ ДО НАВЧАННЯ В ЛІЦЕЇ

Виховання дитини починається від її народження. Якою вона виросте значною мірою залежить від батьків. Батьки в родині мають виконувати функції педагога.

У сучасному суспільстві проблема адаптації виступає однією з ключових проблем психологічної науки.

Вступаючи до освітнього закладу, учні  стикаються з рядом проблем, що пов’язані з недостатньою психологічною готовністю до навчання у освітньому закладі, з руйнуванням роками вироблених установок, навичок, звичок, ціннісних орієнтацій вихованців середньої школи і виробничих колективів, утрати роками закріплених взаємин з колективом та формуванням нових навичок, а також з невмінням здійснювати психологічну саморегуляцію власної діяльності та поведінки. Зі вступом до навчального закладу юнаки і дівчата потрапляють у нові, незвичні для них умови, що неминуче спричиняє ламання динамічного стереотипу і пов'язаних з ним емоційних переживань.



 

Телефони довіри

Серед мільйонів облич знайди рідне.
Серед сотен доріг обери свою.
Серед тисяч думок пам’ятай головнішу.
А якщо буде важко, - знай, що є люди, яким ТИ небайдужий  вони завжди допоможуть!

ЯК УДОСКОНАЛИТИ СВОЮ УВАГУ

Увага — одна з провідних психічних функцій мозку людини, завдяки якій можливе ефективне функціювання сприйняття, пам’яті, мислення, відчуттів, тобто відображення якостей предметів зовнішнього та внутрішнього світу. Вона забезпечує світосприйняття, і ми можемо без перебільшення стверджувати, що завдяки їй починається світ. Тобто, коли ми не фокусуємо увагу, об’єкти зовнішнього та внутрішнього світу мають нечітке оформлення. Коли людина захоплюється предметом, явищем, вона занурюється в нього, роздивляється деталі, досліджує. А якщо інакше. — людина відсторонюється від всього світу, занурюючись у свій внутрішній стан і зосереджуючись на власних почуттях і думках. Увага забезпечує життя, сповнене свідомості, зацікавленості зовнішнім   і внутрішнім світом. Безумовно, увага не існує без сприйняття, пам’яті, мислення, відчуттів та інших психічних явищ.

УМІЙ ВОЛОДІТИ СОБОЮ

«Більшість конфліктів між людьми відбувається з однієї простої причини. Ми багато фантазуємо про те, що добре розуміємо один одного, і мало говоримо, для того, щоб дійсно один одного розуміти…»

«Якщо в житті є можливість зробити крок назад, щоб уникнути конфлікту – краще його зробити.»

Мусабеков Р.


Поради з самовиховання

Самовиховання слід розглядати як саморозвиток, в якому згідно з вимогами суспільства, загальнолюдськими, національними та моральними цінностями, цілями та інтересами самої людини творчо формуються та постійно розвиваються спроектовані нею сили та здібності й, водночас, нівелюються недоліки.

Як уберегтися від короновірусу