Перенесення важливих сімейних подій, скасовані зустрічі, невиконані плани, а ще постійне відчуття тривоги, страху - такі реалії життя у світі, яким поширюється коронавірус. Криза змінює звичний ритм життя а це, в свою чергу, впливає на наш психологічний стан. Давайте розглянемо, що з нами відбувається і як з цим впоратися.
вівторок, 12 травня 2020 р.
Основи безпеки в Інтернеті для підлітків 15 — 18 років

ЯК СПІЛКУВАТИСЯ З ДИТИНОЮ
Спілкуючись з дітьми, неохідно частіше
нагадувати собі:
1. Перед нами — діти.
2. Вони поводять себе як діти.
3. Буває, що їхня поведінка діє нам на нерви.
4. Якщо ми виконуємо свої батьківські обов’язки і любимо
дітей, незважаючи на їхні витівки, вони, подорослішавши, виправляються.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ВИКЛАДАЧАМ ЩОДО РОБОТИ З УЧНЯМИ, ЯКІ ВІДНОСЯТЬСЯ ДО ГРУПИ РИЗИКУ
До цієї групи відносять такі категорії дітей:
діти-сироти,
діти з девіантною поведінкою,
діти з вадами фізичного та психічного розвитку;
діти, які зазнали насильства,
обдаровані діти, які відчувають труднощі в спілкуванні.
ПОРАДИ ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ДОВІРИ МІЖ ПІДЛІТКОМ І ВИКЛАДАЧЕМ В КРИЗОВИЙ ДЛЯ НИХ ЧАС
ВИКЛАДАЧ І ПРОБЛЕМИ ДИСЦИПЛІНИ
Створення дисципліни на уроці є достатньо складною проблемою не тільки для молодих педагогів, але й для викладчів з певним педагогічним стажем роботи.
Досвідчені педагоги помічають, що хорошим, на їхню думку, є такий урок, де переважна більшість учнів працює з інтересом, слухає вткладча, сприймає дзвінок, що продзвенів, як небажану перешкоду. Як видно, гарна дисципліна не є показником „хорошого уроку”, це, зрозуміло, саме по собі.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГАМ У РОБОТІ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
Рекомендації для викладача ЩОБ УНИКНУТИ «ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ»
Професія педагога – одна із тих, у якій емоційне вигорання та синдром «професійного вигорання» є найбільш поширеними. Загальна середня освіта зазвичай «тримається» саме на професіоналах, які мають більше 10-15 років педагогічного стажу, тобто являють собою «групу ризику» щодо синдрому професійного вигорання. Більшість педагогів, які на певному етапі професійної діяльності відчувають на собі не тільки професійну втому, а й всі риси синдрому психологічного вигорання, не розуміють, що з ними відбувається та не володіють інструментами уникнення синдрому або позбавлення від його наслідків.
Тому дуже важливим є питання вивчення особливостей виникнення, розвитку, перебігу, а головне – запобігання виникненню синдрому «професійного вигорання».
ПОРАДИ ВИКЛАДАЧАМ ДЛЯ ПОЛІПШЕННЯ НАСТРОЮ
Поради психолога на допомогу педагогу

ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКУРСНИКІВ ДО НАВЧАННЯ В ЛІЦЕЇ
Виховання дитини починається від її
народження. Якою вона виросте значною мірою залежить від батьків. Батьки в
родині мають виконувати функції педагога.
У сучасному суспільстві проблема адаптації виступає
однією з ключових проблем психологічної науки.
Вступаючи до освітнього закладу,
учні стикаються з рядом проблем, що пов’язані з недостатньою
психологічною готовністю до навчання у освітньому закладі, з руйнуванням роками
вироблених установок, навичок, звичок, ціннісних орієнтацій вихованців
середньої школи і виробничих колективів, утрати роками закріплених взаємин з
колективом та формуванням нових навичок, а також з невмінням здійснювати
психологічну саморегуляцію власної діяльності та поведінки. Зі вступом до
навчального закладу юнаки і дівчата потрапляють у нові, незвичні для них умови,
що неминуче спричиняє ламання динамічного стереотипу і пов'язаних з ним
емоційних переживань.

Телефони довіри
Серед сотен доріг обери свою.
Серед тисяч думок пам’ятай головнішу.
А якщо буде важко, - знай, що є люди, яким ТИ небайдужий вони завжди допоможуть!
ЯК УДОСКОНАЛИТИ СВОЮ УВАГУ
Увага — одна з провідних психічних функцій мозку людини, завдяки якій можливе ефективне функціювання сприйняття, пам’яті, мислення, відчуттів, тобто відображення якостей предметів зовнішнього та внутрішнього світу. Вона забезпечує світосприйняття, і ми можемо без перебільшення стверджувати, що завдяки їй починається світ. Тобто, коли ми не фокусуємо увагу, об’єкти зовнішнього та внутрішнього світу мають нечітке оформлення. Коли людина захоплюється предметом, явищем, вона занурюється в нього, роздивляється деталі, досліджує. А якщо інакше. — людина відсторонюється від всього світу, занурюючись у свій внутрішній стан і зосереджуючись на власних почуттях і думках. Увага забезпечує життя, сповнене свідомості, зацікавленості зовнішнім і внутрішнім світом. Безумовно, увага не існує без сприйняття, пам’яті, мислення, відчуттів та інших психічних явищ.
УМІЙ ВОЛОДІТИ СОБОЮ
«Більшість конфліктів між людьми відбувається з однієї простої причини. Ми багато фантазуємо про те, що добре розуміємо один одного, і мало говоримо, для того, щоб дійсно один одного розуміти…»
«Якщо в житті є можливість зробити крок назад, щоб уникнути конфлікту – краще його зробити.»
Мусабеков Р.
Поради з самовиховання
Самовиховання слід розглядати як саморозвиток, в якому згідно з вимогами суспільства, загальнолюдськими, національними та моральними цінностями, цілями та інтересами самої людини творчо формуються та постійно розвиваються спроектовані нею сили та здібності й, водночас, нівелюються недоліки.